بهینه سازی تصاویر اگر به درستی انجام شود، به شکل قابل توجهی می توانند در سئو سایت موثر باشد. یک عکس به اندازه هزاران کلمه می تواند تاثیرگذار باشد. برخی معتقدند که استفاده از تصاویر مناسب و نکات با ارزش آموزش بهینه سازی تصاویر، می تواند حکم لینک های با ارزش فراوان را در دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. لینک های می توانند در موفقیت کسب و کار شما تاثیر زیادی داشته باشند؛ به دنبال همین موضوع عکس های سایت شما نیز می توانند جزو اساس لینک سازی محسوب شوند و این موضوع می تواند کلید اصلی شما برای کسب رنک برتر از موتورهای جستجو از جمله گوگل باشد.

به زبان دیگر، لینک سازی وب سایت شما را با دیگر وب سایت ها و مقاله های آن ها مرتبط می کند؛ تصاویر، عکس ها و اینفوگرافیک ها به شکل جالبی می توانند همین نقش ها را برای سایت شما ایفا کنند و صفحات شما را به منبعی برای لینک دادن طبیعی توسط دیگر سایت ها تبدیل کنند.

برای درک بهتر مهم بودن بهینه سازی تصاویر سایت کاربران و مخاطبین یک صفحه سایت، در اولین مرحله به تصاویر موجود توجه می کنند. بر اساس تحقیقات متوجه شدیم که بعد از سه روز از مطالعه یک مقاله، تنها 10 درصد از آن در ذهن مخاطبین باقی می ماند اما اگر محتوای مورد نظر از عکس های مناسب در متن خود استفاده کرده باشد یا اطلاعات مدنظرش را توسط اینفوگرافیک ها ارائه کرده باشد، این عدد اعلام شده به 65 درصد افزایش پیدا می کند. به همین علت است که حدود 32 درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که عکس ها از مهمترین قسمت های محتوای آنان در استراتژی دیجیتال مارکتینگ می باشد.

آمارهای گوگل نشان می دهد که تصاویر می تواند ترافیک سایت را تا 12 درصد افزایش دهند. طبیعی است که بروز رسانی های شبکه های اجتماعی نیز اگر بدون تصویر باشد، بازخورد بسیار کمتری نسبت به موارد دارای تصویر خواهد داشت. حال اگر می خواهید که تصاویر سایت شما به خوبی در افزایش ترافیک نقش داشته باشد، پیشنهاد می کنیم که از نکات مهم آموزش بهینه سازی تصاویر که در ادامه برای شما ارائه کرده ایم، به خوبی استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی کسب نمائید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش جامع سئو تصاویر سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

ایجاد تصاویری که بقیه می خواهند از آن ها استفاده کنند

اگر یک بازاریاب اینترنتی هستید، نمی توانید در روند کاری خود از تصاویر استفاده نکنید. استفاده از عکس هایی که افراد را تشویق به استفاده کردن از آن بکند، کار آسانی نیست. بهترین روشی که می توانید این کار را انجام دهید این است که تصاویری تولید کنید که کاربران علاقه مند به موضوع آن هستند. تصویر مدنظر شما باید شامل موضوعاتی باشد که مشکلات مخاطبین وب سایتتان را برطرف بکند.

تصاویر را به صورت ساده ارائه کنید به شکلی که همه مردم بتوانند به راحتی مفهوم آن را درک کنند. تصاویری ارتباط بیشتری را افراد برقرار می کنند که شامل مواردی مثل حقایق، راهنمایی ها، نکات و … باشند. در ارسال مقاله های خود به شکل منظمر رفتار کنید و بررسی کنید که با هر بروز رسانی که در روند کار خود ایجاد می کنید، مخاطبین وب سایت شما چه واکنشی از خود نشان می دهند. مواردی که بیشترین به اشتراک گذاری یا دانلود را دارند، عناوینی هستند که باید بیشتر از بقیه به آن ها متمرکز شوید.

از ابزارهای ایجاد کننده و منابع تصویر استفاده کنید

اول از همه شما نیاز دارید که از تصاویر استفاده کنید تا مقاله ها، محتوای سایت، بروز رسانی محتوای شبکه های اجتماعی و … را بهبود بخشید. بعد از این شما باید بهینه سازی تصاویر برای سئو را به خوبی و با استراتژی های مناسب انجام دهید.

ShutterStock،iStockPhoto و adobeStock از مهم ترین پلتفرم هایی هستند که برای کسب تصاویر و طرح های با کیفیت می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر می خواهید در عین حالی که تصاویر با کیفیت به دست می آورید، هزینه چندان زیادی هم برای کسب و کار خود رقم نزنید، Pexeles ،Pixabay ،StockSnap و Unsplash مواردی هستند که می توانند به شما در این زمینه به خوبی کمک کنند.

برای تولید و ویرایش، می توانید از Canva استفاده کنید. Canva بهترین پلتفرم آنلاینی است که برای ایجاد تصاویر و طرح های گرافیکی با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود قالب های از قبل بارگذاری شده این ابزار، می توانید تغییرات بسیار خوبی در عکس های خود به وجود بیاورید. برخی دیگر از ابزارهای ویرایش و بهینه سازی تصاویر عبارت اند از AdobeSpark ،Fotor و Pixlr.

برای درک بهتر محتوای سایت از اینفوگرافیک ها استفاده کنید

با اینکه در قبل چندین بار به اینفوگرافیک ها اشاره کردیم، اما بهتر است که این مورد را جداگانه مورد بررسی قرار داده تا اهمیت و شرایط استفاده آن را متوجه شویم.

در دیجیتال مارکتینگ امروزی، استفاده از اینفوگرفیک به بازاریابان این اجازه را می دهد که قابلیت خوانایی متن محتوای خود را شدیدا بهبود بخشند. اینفورگرافیک ها در واقع توجه کاربران بیشتری را به خود جذب می کنند. به بیان دیگر یک کاربر شاید بتواند یک اینفوگرافیک را چندین مرتبه بخواند، اما مطالعه کردن محتوای متنی به تعداد زیاد، امکان پذیر نخواهد بود؛ چراکه برای ذهن خواننده خسته کننده می باشد. آمارها نشان می دهد که 65 درصد از بازاریابان در روند تولید محتوا سایت خود از اینفوگرافیک ها استفاده می کنند اما تنها 30 درصد از آن ها اینفوگرافیک یونیک و مخصوص کسب و کار خود استفاده می کنند. ایجاد و تولید اینفوگرافیک نیازمند ساعت ها و یا حتی روزا جستجو در زمینه موضوع مورد نظر می باشد و همچنین شما باید در این زمینه ذهنی خلاق داشته باشید.

برای انجام این کار به صورت حرفه ای پبشنهاد می کنیم که از ابزارهایی مثل Piktochart ،Venngage ،Visme و Easel.ly استفاده کنید. پاورپویت نیز یکی از اصلی ترین انتخاب های بازاریابان دیجیتال محسوب می شود.

تولید تصاویر با قابلیت دیده شدن بالا

حال فرض کنیم که شما با استفاده از نکات بالا که از اصلی ترین موارد آموزش بهینه سازی تصاویر توانستید عکس هایی بسازید که کیفیت و ارزش بالایی دارند. اما تصور کنید که مردم نتوانند به این عکس های مورد نظر دسترسی داشته باشند؛ در این زمینه باید چه کاری انجام دهید؟

بنابراین شما می دانید که وقتی کسی نتواند در صورت نیاز تصاویر صفحات سایت شما را ببیند، دیگر اهمیتی ندارد چه کیفیتی داشته باشند. برای افزایش بازدید و بهینه سازی تصاویر سایت، می بایست در مرحله اول تصاویر خود را برای خزنده های موتورهای جستجو آماده کنید. از آنجایی که این خزنده ها نمی توانند عکس ها را به شکل مستقیم رمزگشایی کنند، شما باید برخی از تنظیمات جایگزین را انجام دهید تا خزنده ها و ربات های موتورهای جستجو، تصاویر وب سایت شما را به خوبی درک کرده و آن ها را ایندکس کنند.

در شبکه های اجتماعی نیز قسمتی وجود دارد تا متن یا مطلبی به تصویر مدنظر خود اضافه کنید. شما به عنوان مثال می توانید از هشتگ های معروف و پربازدید استفاده کنید تا به راحتی مخاطبینتان را افزایش دهید.

سعی کنید بفهمید چه کسی از تصاویر شما استفاده می کند

به عنوان یک بازاریاب باید بدانید که چه افرادی از عکس های وب سایت شما استفاده می کنند؛ در صورتی که از شما برای انجام این کار اجازه ای نگرفته اند. این یک معیار مهم برای استراتژی بازاریابی و کسب و کار شما می باشد. اگر شما تصویری را در اینترنت بارگذاری کردید، شما نمی توانید افراد را از استفاده کردن از آن منع کنید و یا نمی توانید کنترلی داشته باشید که چه افرادی می توانند از این محتوا استفاده کنند و کدام دسته از کاربران این اجازه را ندارند. با این حال راه هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید متوجه شوید که چه کسانی از تصاویر صفحات سایت شما استفاده می کنند.

⭐️ نکته مهم: دقت داشته باشید که هیج مشکلی ندارد اگر از تصاویر سایت شما در روند بک لینک یا دادن اعتبار استفاده شود. اما اگر کسی از تصاویر شما استفاده کند و اجازه شما را برای انجام این کار نداشته باشد، این موضوع می تواند در رنک شما از نظر موتورهای جستجو تاثیر بگذارد و از نظر بهینه سازی تصاویر برای سئو نیز اصلا قابل قبول نمی باشد.

جستجوی تصاویر گوگل را باز کنید و لینک عکس مورد نظر خود را وارد کنید. احتمالا شما در این قسمت تصاویر مشابهی که در حال استفاده توسط وب سایت های دیگر می باشد را مشاهده می کنید. البته ابزارهایی وجود دارد که این عملیات را برای شما انجام می دهد؛ مثل Tineye و ImageRaider. در صورت پیدا کردن موارد کپی شده از سایت شما، می توانید به صاحبان وب سایت های مورد نظر درخواست دریافت مبلغ یا لینک های با ارزش را بدهید و یا می توانید بخواهید تا تصویر کپی شده را از متن محتوای خود پاک کنید.

آموزش بهینه سازی تصاویر,آموزش بهینه سازی تصاویر سایت,افزونه بهینه سازی تصاویر

بازاریابی اینستاگرام و پینترست

شبکه های اجتماعی یک مرکز برای تمرین است که یک بازاریاب می تواند از آن ها استفاده کند. این قضیه می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما بگذارد. برای ایجاد تصاویر با کیفیت خود می توانید از پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و پینترست استفاده کنید که جزو 10 شبکه اجتماعی برتر نیز می باشند. همین موضوع باعث شده است که اینستاگرام به یک شبکه اجتماعی محبوب و بسیار فعال تبدیل بشود. با بازاریابی اینستاگرام شما می توانید از طریق راه های مختلف با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و همچنین می توانید تبلیغات چشم نوازی داشته باشید که به خوبی می تواند در بهبود ROI و جذب کاربر موثر باشد.

86 درصد از برندهای مختلف از اینستاگرام استفاده می کنند و حدود 72 درصد آن ها به صورت هفتگی یک پست با محوریت عکس های با کیفیت منتشر می کنند.

انتشار و پیگیری فعالیت های اینستاگرام و پینترست به صورت روزانه می تواند تا حدودی چالش بر انگیز باشد. به همین منظور می توانید از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید که این امر به شما در تحلیل و بروز رسانی محتوایتان کمک زیادی خواهد کرد.

تحلیل تصاویر سایت رقبا

تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا، همیشه جزو اصلی ترین فاکتورهای استراتژی بازاریابی سنتی بوده است. حتی در دنیای امروزی نیز شما به هیچ وجه نباید از عملکرد رقبایتان غافل شوید. به صورت ناشناس عملکرد آن ها در شبکه های اجتماعی و وب سایتشان را مورد بررسی قرار دهید تا به خوبی متوجه شوید برای بهینه سازی تصاویر از چه روش هایی استفاده می کنند. شما باید این روند را بارها و بارها تکرار کنید.

با انجام این کار، همیشه نسبت به آخرین تغییرات موجود در زمینه کسب و کار خود بروز خواهید بود. با این روش می توانید متوجه شوید که آن ها از چه نوع محتواهایی استفاده می کنند تا ترافیک سایت خود را افزایش دهند. همچنین می توانید تغییرات مفیدی در استراتژی تولید محتوا خود ایجاد کرده و توجه کاربران و مشتریان زیادی را به خوبی جذب کنید.

 

گاهی اوقات دیده شده است که برخی از صاحبان وب سایت ها با یکدیگر برای بهبود عملکرد خود، ارتباط های کاربردی برقرار کرده اند. در گوگل ابزارهای مفید بسیار زیادی وجود دارد که توسط آن ها می توانید وب سایت و روند فعالیت رقیب های کسب و کار خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

 

 

منبع:


طراحی وب- برنامه نویسی استفاده ,تصاویر ,سایت ,توانید ,سازی ,انجام ,استفاده کنید ,بهینه سازی ,سازی تصاویر ,بروز رسانی ,وجود دارد ,برای ایجاد تصاویر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دوستی مووی انجمن علمی دانشجویی تکنولوژیست جراحی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نغمه دانلود آهنگ جدید شهر بارون زده من معرفی مشاهیر و بزرگان درخواست امداد خودرو راهنما دیجیتال مارکتینگ مدرسه آنلاین